Του Αποστολου Λακασα Από μηδενική βάση ξεκινά πλέον τον διάλογο για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών ο υπουργός Παιδείας Γ. Μπαμπινιώτης, βάζοντας στο συρτάρι τον σχεδιασμό της προηγούμενης ηγεσίας για το θέμα. Ετσι ο υπουργός, που συνάντησε χθες τα Δ.Σ. των ομοσπονδιών εκπαιδευτικών των δημόσιων (ΟΛΜΕ και ΔΟΕ) και ιδιωτικών σχολείων (ΟΙΕΛΕ), παρέπεμψε τις τελικές αποφάσεις στη νέα κυβέρνηση. Ο διάλογος πρέπει να έχει ολοκληρωθεί εντός τετραμήνου, ώστε οι διαδικασίες να τεθούν σε εφαρμογή με την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς. «Η αξιολόγηση αφορά σε όλα τα επίπεδα και αποσκοπεί στη βελτίωση της ποιότητας της εκπαίδευσης. Εχει καθαρώς διαπιστωτικό-βελτιωτικό και όχι τιμωρητικό χαρακτήρα, ενώ δεν συνδέεται με απολύσεις», δήλωσε ο υπουργός. Παρά την tabula rasa του υπουργείου όσον αφορά τον διάλογο, οι ομοσπονδίες θέτουν «κόκκινες γραμμές». «Δεν πρόκειται να δεχθούμε τα αποτελέσματα της αξιολόγησης να συνδεθούν με τη βαθμολογική και τη μισθολογική εξέλιξη των εκπαιδευτικών», ανέφερε χθες στην «Κ» ο πρόεδρος της ΟΛΜΕ Ν. Παπαχρήστος. Στο ίδιο πλαίσιο κινούνται οι θέσεις της ΔΟΕ και της ΟΙΕΛΕ.Επίσης, ο κ. Μπαμπινιώτης δήλωσε άγνοια για τον έως τώρα σχεδιασμό επί του θέματος. «Οποιοδήποτε προσχέδιο Π.Δ. για την αξιολόγηση που είχε συνταχθεί στο παρελθόν από υπηρεσιακούς παράγοντες ούτε είναι σε γνώση της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου ούτε τη δεσμεύει», τόνισε χθες, αναφερόμενος στο προσχέδιο με 20 κριτήρια που είχε συνταχθεί επί υπουργίας Αννας Διαμαντοπούλου. Σύμφωνα με πληροφορίες της «Κ», η νυν υπουργός Ανάπτυξης είχε ξεκινήσει την προεργασία ώστε για τους εκπαιδευτικούς να υιοθετηθεί ειδική διαδικασία αξιολόγησης, διαφορετική εκείνης των δημοσίων υπαλλήλων, λόγω της φύσης του λειτουργήματος. Στο πλαίσιο αυτό, στελέχη του επιτελείου της κ. Διαμαντοπούλου είχαν παραδώσει τον σχετικό φάκελο στον κ. Μπαμπινιώτη. Μάλιστα, ο ίδιος στην πρώτη συνάντηση με εκπαιδευτικούς συντάκτες μετά την ανάληψη των καθηκόντων του ανέφερε ότι η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών θα είναι διαφορετικού τύπου από αυτή των δημοσίων υπαλλήλων και ότι οι λεπτομέρειες εξετάζονται από τις αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου προκειμένου να προωθηθεί το σχετικό Π.Δ.